• BAKANLIK MAARİF MÜFETTİŞİ MÜLAKAT VE ATAMALARI İPTAL EDİLDİ
    BAKANLIK MAARİF MÜFETTİŞİ MÜLAKAT VE ATAMALARI İPTAL EDİLDİ
  • Dünya Emekçi Kadınlar Gününü Kutlarız
    Dünya Emekçi Kadınlar Gününü Kutlarız
  • MEB BakanYardımcısı Sayın İbrahim ER’e Ziyaret
    MEB BakanYardımcısı Sayın İbrahim ER’e Ziyaret
  • Basında TEM-SEN
    Basında TEM-SEN
  • Sayın Erkan AKÇAY’ı Ziyaret Ettik
    Sayın Erkan AKÇAY’ı Ziyaret Ettik
  • Talebimizi Cumhurbaşkanımıza İlettik.
    Talebimizi Cumhurbaşkanımıza İlettik.
  • Sayın Cemal TAŞAR’ı Ziyaret Ettik
    Sayın Cemal TAŞAR’ı Ziyaret Ettik
  • X.Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi Antalya’da gerçekleştirildi.
    X.Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi Antalya’da gerçekleştirildi.
  • 15. İl Temsilciler Kurulu
    15. İl Temsilciler Kurulu
  • UEDK 2018
    UEDK 2018
X.Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi Antalya’da gerçekleştirildi.

Sendikamız ve  İstanbul Okan Üniversitesi işbirliğinde gerçekleştirilen X. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi 6-8 Aralık  2018 tarihinde  Antalya’da yüzlerce yurt içinden ve yurt dışından gelen Eğitim Sevdalısının katılımıyla gerçekleşti.

Açılış konuşmasında Kongre Eş Başkanı/TEM-SEN Genel Başkanı Nermin TAŞCIOĞLU “Adına eğitim denilen uçsuz bucaksız dünyanın aydın yüzleri olan ; değerli hocalarımız, eğitimin basın duayeni değerli konuğumuz, sivil toplum kuruluşlarımızın değerli temsilcileri, meslektaşlarımız, değerli katılımcılar, İstanbul Okan üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdiğimiz, 0nuncu Uluslararası Eğitim Denetimi kongresine hoş geldiniz. şeref verdiniz, güç verdiniz…
Yurt içi ve yurt dışından teşrif eden değerli konuklarımızı şahsım ve Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası adına en içten sevgi ve saygılarımla selamlıyorum. Buraya katkı sağlamaya gelen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum.
Öncelikle kongremize teşrif etmek suretiyle göstermiş olduğunuz ilgiyi ve sağlayacağınız katkıyı çok önemsediğimi dile getirmek istiyorum. Bilgi, birikim, deneyim ve enerjinizi paylaşırken öncelikle ülkemizin eğitim ihtiyacına; sistem, yöntem ve metod bakımından ciddi şekilde katkı sağlayacağınız tartışılamaz. Tartışılamaz diyorum çünkü geçmişte gerçekleştirdiğimiz kongrelerde ortaya çıkan performans, görüş ve düşüncelere dayalı somut gelişmeler bunun kanıtı olarak literatüre girmiştir. Ülkemizin ve üniversitelerimizin en seçkin eğitim bilimcileri aralıksız olarak her yıl bu vesile ile biraraya gelmişler eğitim ve özelde denetim sistemimizi masaya yatırıp, geliştirilmesi için alınması gereken önlemleri tartışmışlardır. Gelişmiş ülke uzmanlarının aktarmış olduğu yaklaşımları da değerlendirerek Eğitimde kaliteyi artırmanın yollarını araştırıp formüle etmeye çalışmışlardır. Böylece hem çağdaş hemde milli nitelikli eğitim uygulama yöntemlerimiz gündeme getirilmiştir. Bu fedakarca ve büyük bir titizlik içerisinde yürütülen çalışmalar sonucu onlarca ciltlik kaynak kitaplar ortaya çıkmıştır. Ele alınan konulara baktığımızda Türk Milli Eğitiminin ve denetiminin pek çok sorunu inceleme araştırma konusu yapılmış, çözüm önerileri getirilmiştir.
Değerli katılımcılar,
TEM-SEN olarak bugün burada, Ülkemizin değişik illerinde ve üniversitelerinde gerçekleştirdiğimiz Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresinin onuncusunu gerçekleştiriyoruz. Onuncusu derken heyecanlandım, onuncu yıl marşımız gözümde canlandı. Bu çok önemli, heyecan verici bir durum. Çıktık açık alınla on yılda her savaştan….. diye başlıyor. Bizde de öyle, 10. yıl Marşının yazıldığı tarihlerde yaşanan zorluklara benzer şartlardaki gibi. Onyıl süreyle ve on kez alnımızın akıyla bu kongremizi gerçekleştirdik. Hiç kolay olmadı. Dişimizden tırnağımızdan artırarak, günün siyasi ortamından uzak, sadece ve sadece eğitimde kalitenin artırılmasına yönelik bilimsel ve tarafsız politikamızdan taviz vermeyerek, gerçekleştirdik bu kongrelerimizi. Bu kutsal saydığımız hizmete ilim ve bilimin aydınlık yolunda yürüyerek devam edeceğiz gücümüz yettikçe, ömrümüz var oldukça..
Değerli Katılımcılar;
Üzülerek ifade etmeliyim ki içinde bulunduğumuz uzay çağında bile çocuklara, kadınlara, diğer canlılara gösterilen ve maalesef bir türlü durdurulamayan utanç verici davranışların önüne geçilememektedir.Ülkemizde İnsanlarımız, gençlerimiz sadece davranış yönleriyle değil, öğretim dereceleri ile de çağdaş dünyanın çok gerilerine düşmüştür. Sorgulayan bireyler ancak bilime yönelir diyerek eğitim işleyişimizi yeniden düzenlememiz gerekirken ihtiyaç fazlası İmam hatip okullarımızın sayısını çoğaltmaya çalışıyoruz. Bunu neden yaptığımızı halen tam olarak anlayabilmiş değiliz.
İlgisi nedeniyle bir küçük örnek vermek istiyorum.
1980 yılında Türkiye”nin Milli geliri 94 milyon dolarken, Kore”nin 64 milyon dolardı. 2016 yılına gelindiğinde Türkiye”nin milli geliri 863 milyar dolar olurken, Kore”nin milli geliri 1 trilyon 410 milyar dolar olmuş. Bu gidişle 2020 yılında Ülkemizin milli geliri 1 trilyon 30 milyar dolar olacakken, Kore”nin milli geliri 1 trilyon 830 milyar dolar olacak.
Siz değerli eğitim sevdalılarını buraya boşuna davet etmedik. Sizlerde buraya laf olsun diye gelmediniz. Ülke bizim, Çocuklar Bizim, Gelecek bizim dert hepimizin ve Eğitim işide cümlemizin görevidir. Ulu önderimiz Büyük lider Mustafa Kemal Atatürk diyorki ; Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız şanlı bir topluluk halinde yaşatır. Ya da esaret ve sefalete terk eder , köle yapar. Türk Milletinin eğitimcileri olarak Atatürk ‘ ün gösterdiği hedefte Türk Milletinin köle değil efendi olarak yetişmesi için çalışacağız.

Eğitim yapımızdaki işleyişte yaşanan sorunlar, kalite kaybı, hatta can kaybı gibi durumlar şüphesiz eğitimsizlikten, eğitimci yetersizliklerinden, yönetici yetersizlilerinden ve en önemlisi de denetimsizlikten kaynaklandığı ortadadır. Kaliteli eğitime yönelik tüm politika strateji ve eylemlerin başarı kazanmasında en önemli birimler SINIF ve OKUL dur En önemli aktör ise öğretmendir. Öğretmenlere rehberlik eden Müfettişleri Okula /Sınıfa sokmayarak Eğitimde kalite yakalanabilir mi?
Kaliteli eğitim için Milli Eğitim Bakanlığınca Denetimden korkmayan eğitim sisteminin ve objektif , bilimsel boyutlu bir denetim biriminin oluşturulması gerekmektedir.
Mutlu Çocuklar, Aydınlık bir gelecek istiyorsak;
İnsan odaklı ihtiyaçlara uyumlu bir müfredat,
Yönetimde minumum bürokrasi
Kendisini sürekli yenileyen geliştiren eğitim sistemi, denetim sistemi,
Gerekli donanım ve yeterliliğe sahip öğretmen, yönetici, müfettiş
Uygun eğitim finansmanı,
Alt yapı ve donanımı yeterli Okul/Kurumlara sahip olmamız lazım.
En önemlisi gelişmek- geliştirmek lazım, öğrenmek – öğretmek lazım, değişmek – değiştirmek lazım.Bütün bunlar içinse ne kadar söz varsa düna ait geride bırakıp ayakları yere basan yeni bir şeyler söylemek lazım. Bizde Bugün bunun için buradayız. Hepinizi sevgi ve saygı ile selamlıyor. Kongremizin başarılı geçmesini temenni ediyorum.” dedi.

 

 



Yukarı Geri Ana Sayfa